V tvorbe Albína Brunovského treba spomenúť cyklus obrazov Chvála zamotaných snov. Brunovský sa zamýšľa a vyzdvihuje krásu milostného aktu a následného zrodu života. Vo väčšine jeho diel v tomto cykle, sa objavuje vždy dvojica muža a ženy v tesnej blízkosti, ba dokonca až pri milostnom akte.
Žena sa vždy nachádza na obraze nahá, akoby chcel autor podčiarnuť ženskosť. Používa príslušníčky opačného pohlavia skôr so širokými bokmi a veľkými prsiami. Pravdepodobne tým chcel autor vyzdvihnúť znaky materstva. Je zaujímavé, že skoro na každom obraze je zakomponované oko. Keďže používa symboliku, môže to v spojení s hniezdom znamenať ženské vajíčko alebo už vzniknutý plod, či dokonca okno do sveta snov a ilúzií. Niektoré časti tela ženy sú voľne zakomponované do obrazu. Necháva vystihnúť krásu ženského tela v každom detaile.
Chvála zamotaných snov V. (1984-5) je obraz, ktorý nás upútal výrazom ženy, ktorá je ako zasnená, ako keby ani nežila. Jej výraz tváre je taký neistý. Čo chcel Albín Brunovský týmto námetom povedať? Možno žena na obraze je práve tá, ktorá sa nachádza v milostnom objatí lásky a spomína, ako sa previnila v mladosti, a možno ju spoločnosť odsúdila za jej činy. No možno chcel autor poukázať na spoločenské mravy.
Celý tento cyklus je naplnený sexualitou, erotizmom a príťažlivosťou ženy. Ženský ideál v dielach Albína Brunovského boli ženy plnších tvarov s pevnými a plnými prsiami, ktoré sa týčia ako pahorky nad krajinou. Z našuchorenými vlasmi ako zrno na poli. Okolie stehien zahalené rúškom tajomstiev. Niet divu, že sa motív ženy objavuje skoro v každom jeho diele, lebo je to nevyčerpateľný motív tvorby a myslíme si, že žena ostane večná inšpirácia umenia.